69. Хто з критиків назвав уривок із поеми „Сон” („У всякого своя доля”) „сценою
генерального мордобитія”
Дивлюсь, цар підходить
До найстаршого… та в пику
Його як затопить!..
Облизався неборака;
Та меншого в пузо –
Аж загуло!.. А той собі
Ще меншого туза
Межи плечі; той меншого,
А менший малого…
|
А П.Куліш
Б І.Нечуй-Левицький
В М.Гоголь
Г М.Костмаров
Д І.Франко
|
|
70. Про яке місто говорить Т.Шевченко
Що ти зробив з козаками?
Болота засипав
Благородними костями;
Поставив столицю
На їх трупах катованих!
І в темній темниці
Мене, вольного гетьмана,
Голодом замучив
У кайданах!..
|
А Київ
Б Москву
В Суботів
Г Чигирин
Д Петербург
|
|
71. Серед названих творів за жанром усі поеми, окрім |
А „Катерина”
Б „Гайдамаки”
В „Кавказ”
Г „І мертвим, і живим…”
Д „Сон” („У всякого своя доля”)
|
|
72. Прийом сну в поемі „Сон” („У всякого своя доля”) використано, щоб |
А композиційно об’єднати різні елементи
Б замаскувати своє ставлення до царату
В створити відчуття всеосяжності
Г глибше розкрити внутрішній світ ліричного героя
Д висміяти вади суспільства, у якому жив автор
|
|
73. Який сатиричний прийом використано в уривку
Гляньте, подивіться: то конфедерати,
Люде, що зібрались волю боронить.
Боронять, прокляті…
|
А сарказм
Б гротеск
В іронію
Г гіперболу
Д сатиру
|
|
74. Про яке місто України Т.Шевченко говорить у поемі „Гайдамаки”
Гетьмани, гетьмани, якби ви встали,
. . .
Заплакали б тяжко, бо ви не пізнали
козацької слави убогих руїн.
|
А Чигирин
Б Чернігів
В Київ
Г Батурин
Д Козелець
|
|
75. Ліричним відступом якого твору є слова:
Єсть на світі доля,
А хто її знає?
Єсть на світі воля,
А хто її має?
|
А „Кавказ”
Б „До Основ’яненка”
В „Гайдамаки”
Г „Катерина”
Д „І мертвим, і живим…”
|
|
76. У рядках твору „До Основ’яненка”
Обідрана сиротою
Понад Дніпром плаче;
Тяжко-важко сиротині,
А ніхто не бачить
Т.Шевченко
|
А показує важке власне життя на рідній землі
Б створює персоніфікований образ сироти-України
В співчуває Яремі-сироті
Г висловлює свою тугу за рідною землею
Д створює образ дівчини-страдниці
|
|
77. Яким композиційним елементом є розділ „Лебедин” |
А експозицією
Б зав’язкою
В розгортанням дії
Г кульмінацією
Д розв’язкою
|
|
78. Для творчості Т.Шевченка характерні всі жанри, окрім |
А балада
Б дума
В поема
Г містерія
Д ода
|
|
79. У рядках
Як умру, то поховайте
Мене на могилі
Серед степу широкого
На Вкраїні милій,
Щоб лани широкополі,
І Дніпро, і кручі
Було видно, було чути,
Як реве ревучий…
використано
|
А інверсію
Б градацію
В полісиндетон
Г алітерацію
Д асонанс
|
|
80. Основними мотивами циклу „В казематі” є всі, окрім |
А осуд зради побратимів
Б почуття громадянської мужності, духовної стійкості
В туга ув’язненого поета за рідним краєм
Г осмислення своєї недолі як частини страждань уярмленого народу
Д болючі роздуми автора над своїм важким становищем
|
|
81. Кого Т.Шевченко в поемі „Гайдамаки” називає „грушами гнилобокими” |
А старих дідів, які не можуть воювати разом з гайдамаками
Б зрадників, які переходять на бік поляків
В конфедератів
Г поляків, які жили в Умані
Д шинкарів
|
|
82. Якої пори року загинула Катерина (Т.Г.Шевченко „Катерина”) |
А влітку
Б восени
В взимку
Г пізньої осені
Д навесні
|
|
83. Який твір Т.Шевченка є гострою сатирою на царське самодержавство |
А „Катерина”
Б „Кавказ”
В „Сон” („У всякого своя доля”)
Г „І мертвим, і живим…”
Д „До Основ’яненка”
|
|
84. Прізвище одного з головних персонажів твору „Гайдамаки” |
А Дармограй
Б Трясило
В Галайда
Г Варнак
Д Гамалія
|
|